افزودن بنر

عابدین پاپی (آرام)

تاریخ پیوستن به هم سُرایی: 1398/5/29

انجمن ادبی شاعران همسرا

         

درباره من

بیوگرافی

بیوگرافی عابدین پاپی متخلص به آرام عابدین پاپی (زاده ی ۱خرداد۱۳۵۰در شهرستان خرم آباداست). متخلص به آرام ،شاعر، نویسنده، نظریه پردازومنتقد ایرانی است.نوشتارهای زیادی را به رشته ی تحریردرآورده است که می‌توان دردایره ی نظر و اندیشه ی ادبی و اجتماعی به کتاب هایی چون: “گفتاورد قلم ،�تااندازه ی واژه‌ها می�نویسم�، نویسش هایی درلابه لای پیاده رو، گفتِ ها و گُفتِ گوها ، کلمات بدونِ نقطه حرف می زنند و فکرها تجدید چاپ می�شوند ازاین نویسنده اشاره نمود.شاعری معناگرا بارویکردی اومانیسم است واعتقاد دارد که گفتمان شعر با تکرار معنا مواجه شده و نوشتارهای نثر آن بیشتر رئالیسم و ذهنیت گرایی است وی می گوید: تا سن ۳۰ سالگی در شهرستان خرم آباد زندگی می کردم و بعد از آن با مشکلات فراوانی از لحاظ زندگی شخصی و اجتماعی مواجه شدم و چاره ای جز ترک وطن و مهاجرت نداشتم واین شد که به ناچارموطن خود را ترک گفتم و همین مهاجرت به شهرهای ایران و کسب تجارب مختلف بنده را به یک فرددیگر تبدیل کرد. وی درادامه می-گوید: زندگی شخصی و اجتماعی بنده و زندگی هنری�ام با کسی قابل قیاس یا شباهت نیست و می‌توان گفت که ده‌ها رمان و داستان متفاوت را درباره ی زندگی پرفراز و نشیب من می‌توان نوشت و شاید همین زندگی پردرد و آکنده از مخاطره ی بنده خود عاملی بود تا که سُرایش و نویسندگی را به صورت نابه هنگام بیاموزم و همین عوامل باعث شدند تا زندگی‌نامه ی خود رابا عنوان :� فقط خودم را نوشته ام�را بنویسم .وی می گوید: نوعی تولد بی صدا هستم به گونه ای که شعر و نوشتن را ازهیچ دانشگاه و یا کانون علمی و یا استادی یاد نگرفته ام و یا همراهِ با هیچ پیش زمینه‌های مطالعاتی قبلی هم نبوده‌است و تنها معلم من طبیعت بوده‌است . پاپی درادامه می�گوید قبل ازاین که مطالعه را آغاز کنم به صورت ذاتی و تجربی شعرگفته ام و مطلب می�نوشته ام و بعداً” وارد دنیای مطالعه و تخصص شده�ام که مطالعه ی آغازین و جوانی من از ۱۸ ساعت کمتر نبوده‌ و اکنون نیزکمتر از ۵ ساعت نیست و جالب این جاست که دانشگاهِ من طبیعت بوده‌ و اغلب اشعار و نوشتارهای من با طبیعت کلافی عمیق خورده‌اند اما ازطبیعت هم عبور کرده�ام و جور دیگری به دنیا نگریسته ام.� پاپی درباره ی زندگی هنری خود می-افزاید:� زندگی هنری من با زندگی شخصی ام درتفاوت عمده است و هرگزآن طور که با خانواده زندگی می�کنم با هنر زندگی نمی‌کنم و همیشه زندگی هنری من برزندگی شخصی و اجتماعی ام چربش داشته‌است . وی می�گوید : تنها کسی هستم که دوبار متولد شدم: یکی درزِهدان مادرکه تا سن ۳۰ سالگی ادامه داشته و زیست بوم من شهر خرم آباد بوده و دیگردرزِهدان قلم که این مهم درسن ۳۰ سال اتفاق افتاده و کاملن زیست اجتماعی و زیست فکری من با تولد ِاولم درتفاوت عمده است . وی زندگی حرفه ای خود را مدیون شهر تهران می�داند و بافتار مدرن این شهر که او را درنیل به اهدافش کمک نموده است . پاپی فعالیت فرهنگی و ادبی وروزنامه نگاری خود راابتدا درکرج آغازنمود و با نوشتن مقالاتی در هفته‌نامه‌های این شهر خود را به جامعه معرفی نمود و بعد از آن دردوحوزه�ی�گفتگو و مقاله‌نویسی فعالیت خود را با روزنامه‌های ایران اعم از روزنامه ی مردم سالاری، زمان، عزت،روزنامه اطلاعات ، روزنامه آرمان، روزنامه شهروند و … تا به امروز ادامه داده است و مقالات فراوانی ازاین نویسنده نیزدرهفته نامه‌های استانی و به ویژه لرستان و رسانه‌های خارجی به مانند پرشین لندن، مجله رسانه در کالیفرنیا ، روزنامه ی ماندگار افغانستان و رسانه‌های مجازی ایران به چاپ رسیده است که درمجموع شمار نوشتارهای این نویسنده درحوزه ی علوم انسانی به بیش از ۵۰۰ مقاله می‌رسد . فعالیت این منتقد و شاعر در ۵ حوزه یگفتار نویسی،طنز، دیالوگ،ژورنالیستی، نثر و شعر می‌باشد آثار شعر:  طلوعی در بستر غروب  در آینه ی مرداب  مرگ سبز  غم اشک  فریاد خون  تبسم طوفان  ناز شعله  گزیده اشعار میوه ی احساس ( هفت مجموعه بالا) ناشر: انتشارات پازینه تهران  شعور خاک ، نشر : انتشارات آبنوش  چشم تر از سپیده ، نشر: انتشارات آبنوش  طوفان بی باد شمشیر می کشد، نشر، انتشارات آبنوش  نیم صدا در لبخند خورشید، نشر: انتشارات آبنوش  عشق را مونولوگ ها بازگو می کنند، نشر: انتشارات آبنوش  اومانیسم هجاهایی بلند دارد ، نشر: انتشارات آبنوش  جنگل دورتر از درخت ایستاده است، نشر: انتشارات آبنوش  صبح های مردم به خیابان می ریزد، نشر: انتشارات آبنوش  احساس شبیه باران می میرد!  انگشت ها برای دست ها کف می زنندپ  باد زیر هر ورقی را امضاء نمی کند!  اِلمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند  شبیه ویرانگی یک زن ، نشر: انتشارات سیب سرخ تهران  به سُرودن فعل می اندیشم  یک گام جلوتر از ویرگول  تولدی بی صدا(غزل گونه ها و چهارپونه ها)  اندازه ای از بی اندازگی شعر( سیر سُرآیندگی هادر۱۴ دفترشعر  قلم با حرف آخرعشق آغاز می�شود آثار نثر:  چشم انداز گردشگری ایران و جهان  کرشمه ی سایه  همسایه ی تنهایی(مقدمه ای بلند بر اشعار سهراب  گفتاورد قلم ( نظر ،اندیشه و نقد ادبی  تا اندازه ی واژه‌ها می نویسم(اندیشه و نقد ادبی  مفهوم‌شناسی بافتار و ساختار شهرستان کرج  چشمه ای از سرچشمه(گزیده گفتارها)  برف گفته ها(گزیده�گفتارها)  حرف‌های غوره (گزیده�گفتارها)  آزادی‌های فربه  آوای زلزله(داستان کوتاه  فقط خودم را نوشته ام(داستان زندگی نگارنده)  اتیمولوژی اندیشه ی ادبی احمد شاملو  آرخیسم درعرفان و فلسفه  با سینِ سخن(گزیده�گفتار)  خودکارهای خودنویس  درچندسویگی معنا(گفتگوباکلمات ونثرادبی)  سیری دراندیشگی های پست مدرن(هنر، ادبیات و فلسفه)  لرستان چرا این همه چرا  نویسش هایی درلابه لای پیاده رو  گفتِ ها و گفتِ گوها  کلمات بدونِ نقطه حرف می�زنند  از درساختگی تا برساختگی  فکرها تجدید چاپ می شوند سبک شعری ونوشتاری عابدین پاپی یک شاعر پیش رو یا آوانگارد است. پیشرو یا آوانگارد به هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی گفته می‌شود که در یک دوره معین، پیشروترین اسلوب‌ها یا مضامین را در آثارشان استفاده کرده‌اند و اغلب بانی جنبش‌های نو بوده‌اند. در این بین “پاپی “به عنوان موضوع شناسای این مقال همچنان بر دغدغه عدالت ودرد های اجتماعی اصرار می ورزد از این چشم انداز می تواند شاعر آوانگارد به معنای واقعی و در تغایر با آوانگاردیست های مقتبس باشد.چراکه از دیر باز از همان عصر اساطیر تاکنون؛ هر آن کس که بر عدالت ودرد دیگری ابرام ورزید لاجرم آوانگاردی فراتر از زمان ومکان خود است.براساس نظام فلسفی کانتی وعطف عنان به احکام فرا تاریخ و نفی اسلوب های منفعت محورانه وخود نمایانانه وبه تعبیری در شرایطی که موقعیت برای به وجود آوردن وضعیت بهینه وجود ندارد!! احکام درون انسان همچنان آوانگاردترین گزاره ها هستند و کسانی که بی توجه به این مساله باشند می توان آنها را به مقوله مغفولین متصف نمود. . مهم ترین اثر این شاعر دفترِ شعر�اِلِمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند � می‌باشد . به گفته خودش این دفتر از حیث زبان و محتوا با سایر دفاتر شعری شاعر متفاوت است زیرا که صنعت واژه گزینی در این دفتر رعایت شده‌است و شاعر از واژه‌های طبیعی استفاده نمی‌کند . پاپی معتقد است که گفتمان شعر با تکرار معنا مواجه شده و یکی از این مشکلات فرا رو گزینش واژه‌های طبیعی در شعر است. این نظریه پرداز ادبی و اجتماعی اعتقاد دارد که در اغلب اشعار شاعران جهان واژه‌هایی طبیعی و آرکائیک وجود دارد و همین امر خود مسببی مبنی بر عدم تغییر زبان و معنا در شعر شده‌است. وی دربارهٔ سبک شناسی توضیح می‌دهد که سبک یک سلیقه نیست بلکه یک اندیشه است و در هر زمانی تغییر می‌کند و بستگی به زیست بوم فکری شاعر هم دارد و البته آن طرف شاعر مردم هستند که چه سبکی را دوست دارند اما ممکن است که هم شاعر در تعیین سبک اشتباه کند و هم مردم و اعتفاد این است که برای نیل به یک سبک خاص راه‌های دشوار و طویلی را بایستی طی کرد و فکر می کنم همهٔ دفاتر شعری ما شاعران که شاید به ۳۰ جلد یا بیشتر هم برسد تنها به خاطر این است که شاعر به یک دفتر درست حسابی و مانا دست یابد و در آنجاست که سبک ایجاد می‌شود. اغلب شبیه سازی‌ها سبک نیستند سبک یک عالم واحد است که از حیث زبان و مفهوم با هیچ مفاهیمی در طبیعت ذهن و محیط کلاف نمی‌خورد.به گفتهٔ خودش مهم‌ترین دفتر شعری اش �اِلِمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند� است . این شاعر در این دفتر از اغلب واژه‌های طبیعی و نوستالژیک احتراز و اجتناب می‌کند واین مهم را یکی از راه‌های جلوگیری از تکرار معنا درشعر می داند. اِلِمان‌ها با فصلی دیگر آغاز می‌شوند از بن مایه‌هایی انتقادی -فلسفی بهره مند شده‌است. ماهنامه ی فرهنگی و ادبی سخن نیز در شماره ی پانزدهم خود در ص ۷ درباره ی عابدین پاپی چنین می گوید:�دانشور عابدین پاپی در سه دهه کوشش خود توانست پرسش های بسیاری را در ادبیات ،اجتماع و فرهنگ پاسخ دهد و کارنامه ی وزرین ایشان خود گواه این سخن است که شش ماه گفتگو با او شد بررسی کارنامه ی این نویسنده ، سُراینده و پژوهشگر امروز که بخش نخست گفتگو را در این شماره به چاپ داریم که دربرگیرنده ی سروده شناسی ایشان است و بخش دوم گفتگو که بررسی دفترهای سنجش یا نقد و گفتارهای ایشان است را در شماره ی آینده به چاپ می بریم.� درهمین راستای به جهت تبیین استنادی چند قطعه از ایشان آورده خواهد شد نمونه اشعار: ****** کنار یک ویرگول نشسته ام با خود کاری در دست که دست به دست به دستم رسیده است یک دست آن تاریخ و دست دیگر آن دترمینیسم جامعه است و من که می خواهم چهره ی اولی از معنای دومِ جمله را بنویسم چهره ای از ناگفته های تن که حرفی از آخر سفیداست کاشکی تو را در خیابان های مدرِن یقین می دیدم نه در وجودِخود با خودآگاهی دکارت وبه دستانم می گفتم چقدرزندگیشان پیر شده است تنِ من همه جای من زیست می کند اما جانِ من از جوانی من دوراست دور از دکمه های پالتوی پدر دور از واژه ی نیست که انگاری نیست انگار شده است من از خانه تا مدرسه دور شدم که نامِ مستعارم دور شد من دور ازدکمه های زندگی زیسته ام اما همیشه به پالتوی پدر نزدیک بوده�ام دلتنگی من شبیه روزهای داغ است شبیه یک مردانگی ترجیحن سرد که به ویرانگی زن نزدیک است چه کسی تمام قسمت های آباد شده ی ما را می نویسد از روی کدام کتاب های درسی می فهمید که مُرده�ایم تنِ ما همه جای ما زندگی می کند مانند ویرگول هایی که همه جای کتاب زندگی نمی‌کنند! ****** این جا آدم بیش از اشتاین بک درد می کشد برنده جایزه نوبل هم که باشی اهالی شهر خنده های سبز تو را نوازش نمی‌کنند اگر قرار است بمیریم بهتر است مثل خودمان زندگی کنیم مانند موش ها و آدم ها من همیشه خودکارم را غم انگیز تر از جرج میلتون و لنی اسمال بر تن زندگی کشیده ام و ما بر گرفته از یک گریه ی در به دریم و رنگ ها ذهنیتی فاشیستی دارند و هرگز سیاه پوست ها را سفید نمی‌بینند ****** یک بار از باری دیگرمُرده�ایم! چنان ابر مردی که شباهتی به�نیچه� ندارد مادورِجاودانِ تکرارِتاریخ بودیم که تکرارنشدیم سیرنشدیم مانند�داداری� که شباهتی به مُردن ندارد وشاید همه ازنسل یک واژه ی سرگردانیم که درهماوردباهستی شکست خورد!



پروفایل

درباره من

بیوگرافی

بیوگرافی عابدین پاپی متخلص به آرام عابدین پاپی (زاده ی ۱خرداد۱۳۵۰در شهرستان خرم آباداست). متخلص به آرام ،شاعر، نویسنده، نظریه پردازومنتقد ایرانی است.نوشتارهای زیادی را به رشته ی تحریردرآورده است که می‌توان دردایره ی نظر و اندیشه ی ادبی و اجتماعی به کتاب هایی چون: “گفتاورد قلم ،�تااندازه ی واژه‌ها می�نویسم�، نویسش هایی درلابه لای پیاده رو، گفتِ ها و گُفتِ گوها ، کلمات بدونِ نقطه حرف می زنند و فکرها تجدید چاپ می�شوند ازاین نویسنده اشاره نمود.شاعری معناگرا بارویکردی اومانیسم است واعتقاد دارد که گفتمان شعر با تکرار معنا مواجه شده و نوشتارهای نثر آن بیشتر رئالیسم و ذهنیت گرایی است وی می گوید: تا سن ۳۰ سالگی در شهرستان خرم آباد زندگی می کردم و بعد از آن با مشکلات فراوانی از لحاظ زندگی شخصی و اجتماعی مواجه شدم و چاره ای جز ترک وطن و مهاجرت نداشتم واین شد که به ناچارموطن خود را ترک گفتم و همین مهاجرت به شهرهای ایران و کسب تجارب مختلف بنده را به یک فرددیگر تبدیل کرد. وی درادامه می-گوید: زندگی شخصی و اجتماعی بنده و زندگی هنری�ام با کسی قابل قیاس یا شباهت نیست و می‌توان گفت که ده‌ها رمان و داستان متفاوت را درباره ی زندگی پرفراز و نشیب من می‌توان نوشت و شاید همین زندگی پردرد و آکنده از مخاطره ی بنده خود عاملی بود تا که سُرایش و نویسندگی را به صورت نابه هنگام بیاموزم و همین عوامل باعث شدند تا زندگی‌نامه ی خود رابا عنوان :� فقط خودم را نوشته ام�را بنویسم .وی می گوید: نوعی تولد بی صدا هستم به گونه ای که شعر و نوشتن را ازهیچ دانشگاه و یا کانون علمی و یا استادی یاد نگرفته ام و یا همراهِ با هیچ پیش زمینه‌های مطالعاتی قبلی هم نبوده‌است و تنها معلم من طبیعت بوده‌است . پاپی درادامه می�گوید قبل ازاین که مطالعه را آغاز کنم به صورت ذاتی و تجربی شعرگفته ام و مطلب می�نوشته ام و بعداً” وارد دنیای مطالعه و تخصص شده�ام که مطالعه ی آغازین و جوانی من از ۱۸ ساعت کمتر نبوده‌ و اکنون نیزکمتر از ۵ ساعت نیست و جالب این جاست که دانشگاهِ من طبیعت بوده‌ و اغلب اشعار و نوشتارهای من با طبیعت کلافی عمیق خورده‌اند اما ازطبیعت هم عبور کرده�ام و جور دیگری به دنیا نگریسته ام.� پاپی درباره ی زندگی هنری خود می-افزاید:� زندگی هنری من با زندگی شخصی ام درتفاوت عمده است و هرگزآن طور که با خانواده زندگی می�کنم با هنر زندگی نمی‌کنم و همیشه زندگی هنری من برزندگی شخصی و اجتماعی ام چربش داشته‌است . وی می�گوید : تنها کسی هستم که دوبار متولد شدم: یکی درزِهدان مادرکه تا سن ۳۰ سالگی ادامه داشته و زیست بوم من شهر خرم آباد بوده و دیگردرزِهدان قلم که این مهم درسن ۳۰ سال اتفاق افتاده و کاملن زیست اجتماعی و زیست فکری من با تولد ِاولم درتفاوت عمده است . وی زندگی حرفه ای خود را مدیون شهر تهران می�داند و بافتار مدرن این شهر که او را درنیل به اهدافش کمک نموده است . پاپی فعالیت فرهنگی و ادبی وروزنامه نگاری خود راابتدا درکرج آغازنمود و با نوشتن مقالاتی در هفته‌نامه‌های این شهر خود را به جامعه معرفی نمود و بعد از آن دردوحوزه�ی�گفتگو و مقاله‌نویسی فعالیت خود را با روزنامه‌های ایران اعم از روزنامه ی مردم سالاری، زمان، عزت،روزنامه اطلاعات ، روزنامه آرمان، روزنامه شهروند و … تا به امروز ادامه داده است و مقالات فراوانی ازاین نویسنده نیزدرهفته نامه‌های استانی و به ویژه لرستان و رسانه‌های خارجی به مانند پرشین لندن، مجله رسانه در کالیفرنیا ، روزنامه ی ماندگار افغانستان و رسانه‌های مجازی ایران به چاپ رسیده است که درمجموع شمار نوشتارهای این نویسنده درحوزه ی علوم انسانی به بیش از ۵۰۰ مقاله می‌رسد . فعالیت این منتقد و شاعر در ۵ حوزه یگفتار نویسی،طنز، دیالوگ،ژورنالیستی، نثر و شعر می‌باشد آثار شعر:  طلوعی در بستر غروب  در آینه ی مرداب  مرگ سبز  غم اشک  فریاد خون  تبسم طوفان  ناز شعله  گزیده اشعار میوه ی احساس ( هفت مجموعه بالا) ناشر: انتشارات پازینه تهران  شعور خاک ، نشر : انتشارات آبنوش  چشم تر از سپیده ، نشر: انتشارات آبنوش  طوفان بی باد شمشیر می کشد، نشر، انتشارات آبنوش  نیم صدا در لبخند خورشید، نشر: انتشارات آبنوش  عشق را مونولوگ ها بازگو می کنند، نشر: انتشارات آبنوش  اومانیسم هجاهایی بلند دارد ، نشر: انتشارات آبنوش  جنگل دورتر از درخت ایستاده است، نشر: انتشارات آبنوش  صبح های مردم به خیابان می ریزد، نشر: انتشارات آبنوش  احساس شبیه باران می میرد!  انگشت ها برای دست ها کف می زنندپ  باد زیر هر ورقی را امضاء نمی کند!  اِلمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند  شبیه ویرانگی یک زن ، نشر: انتشارات سیب سرخ تهران  به سُرودن فعل می اندیشم  یک گام جلوتر از ویرگول  تولدی بی صدا(غزل گونه ها و چهارپونه ها)  اندازه ای از بی اندازگی شعر( سیر سُرآیندگی هادر۱۴ دفترشعر  قلم با حرف آخرعشق آغاز می�شود آثار نثر:  چشم انداز گردشگری ایران و جهان  کرشمه ی سایه  همسایه ی تنهایی(مقدمه ای بلند بر اشعار سهراب  گفتاورد قلم ( نظر ،اندیشه و نقد ادبی  تا اندازه ی واژه‌ها می نویسم(اندیشه و نقد ادبی  مفهوم‌شناسی بافتار و ساختار شهرستان کرج  چشمه ای از سرچشمه(گزیده گفتارها)  برف گفته ها(گزیده�گفتارها)  حرف‌های غوره (گزیده�گفتارها)  آزادی‌های فربه  آوای زلزله(داستان کوتاه  فقط خودم را نوشته ام(داستان زندگی نگارنده)  اتیمولوژی اندیشه ی ادبی احمد شاملو  آرخیسم درعرفان و فلسفه  با سینِ سخن(گزیده�گفتار)  خودکارهای خودنویس  درچندسویگی معنا(گفتگوباکلمات ونثرادبی)  سیری دراندیشگی های پست مدرن(هنر، ادبیات و فلسفه)  لرستان چرا این همه چرا  نویسش هایی درلابه لای پیاده رو  گفتِ ها و گفتِ گوها  کلمات بدونِ نقطه حرف می�زنند  از درساختگی تا برساختگی  فکرها تجدید چاپ می شوند سبک شعری ونوشتاری عابدین پاپی یک شاعر پیش رو یا آوانگارد است. پیشرو یا آوانگارد به هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی گفته می‌شود که در یک دوره معین، پیشروترین اسلوب‌ها یا مضامین را در آثارشان استفاده کرده‌اند و اغلب بانی جنبش‌های نو بوده‌اند. در این بین “پاپی “به عنوان موضوع شناسای این مقال همچنان بر دغدغه عدالت ودرد های اجتماعی اصرار می ورزد از این چشم انداز می تواند شاعر آوانگارد به معنای واقعی و در تغایر با آوانگاردیست های مقتبس باشد.چراکه از دیر باز از همان عصر اساطیر تاکنون؛ هر آن کس که بر عدالت ودرد دیگری ابرام ورزید لاجرم آوانگاردی فراتر از زمان ومکان خود است.براساس نظام فلسفی کانتی وعطف عنان به احکام فرا تاریخ و نفی اسلوب های منفعت محورانه وخود نمایانانه وبه تعبیری در شرایطی که موقعیت برای به وجود آوردن وضعیت بهینه وجود ندارد!! احکام درون انسان همچنان آوانگاردترین گزاره ها هستند و کسانی که بی توجه به این مساله باشند می توان آنها را به مقوله مغفولین متصف نمود. . مهم ترین اثر این شاعر دفترِ شعر�اِلِمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند � می‌باشد . به گفته خودش این دفتر از حیث زبان و محتوا با سایر دفاتر شعری شاعر متفاوت است زیرا که صنعت واژه گزینی در این دفتر رعایت شده‌است و شاعر از واژه‌های طبیعی استفاده نمی‌کند . پاپی معتقد است که گفتمان شعر با تکرار معنا مواجه شده و یکی از این مشکلات فرا رو گزینش واژه‌های طبیعی در شعر است. این نظریه پرداز ادبی و اجتماعی اعتقاد دارد که در اغلب اشعار شاعران جهان واژه‌هایی طبیعی و آرکائیک وجود دارد و همین امر خود مسببی مبنی بر عدم تغییر زبان و معنا در شعر شده‌است. وی دربارهٔ سبک شناسی توضیح می‌دهد که سبک یک سلیقه نیست بلکه یک اندیشه است و در هر زمانی تغییر می‌کند و بستگی به زیست بوم فکری شاعر هم دارد و البته آن طرف شاعر مردم هستند که چه سبکی را دوست دارند اما ممکن است که هم شاعر در تعیین سبک اشتباه کند و هم مردم و اعتفاد این است که برای نیل به یک سبک خاص راه‌های دشوار و طویلی را بایستی طی کرد و فکر می کنم همهٔ دفاتر شعری ما شاعران که شاید به ۳۰ جلد یا بیشتر هم برسد تنها به خاطر این است که شاعر به یک دفتر درست حسابی و مانا دست یابد و در آنجاست که سبک ایجاد می‌شود. اغلب شبیه سازی‌ها سبک نیستند سبک یک عالم واحد است که از حیث زبان و مفهوم با هیچ مفاهیمی در طبیعت ذهن و محیط کلاف نمی‌خورد.به گفتهٔ خودش مهم‌ترین دفتر شعری اش �اِلِمان ها با فصلی دیگر آغاز می شوند� است . این شاعر در این دفتر از اغلب واژه‌های طبیعی و نوستالژیک احتراز و اجتناب می‌کند واین مهم را یکی از راه‌های جلوگیری از تکرار معنا درشعر می داند. اِلِمان‌ها با فصلی دیگر آغاز می‌شوند از بن مایه‌هایی انتقادی -فلسفی بهره مند شده‌است. ماهنامه ی فرهنگی و ادبی سخن نیز در شماره ی پانزدهم خود در ص ۷ درباره ی عابدین پاپی چنین می گوید:�دانشور عابدین پاپی در سه دهه کوشش خود توانست پرسش های بسیاری را در ادبیات ،اجتماع و فرهنگ پاسخ دهد و کارنامه ی وزرین ایشان خود گواه این سخن است که شش ماه گفتگو با او شد بررسی کارنامه ی این نویسنده ، سُراینده و پژوهشگر امروز که بخش نخست گفتگو را در این شماره به چاپ داریم که دربرگیرنده ی سروده شناسی ایشان است و بخش دوم گفتگو که بررسی دفترهای سنجش یا نقد و گفتارهای ایشان است را در شماره ی آینده به چاپ می بریم.� درهمین راستای به جهت تبیین استنادی چند قطعه از ایشان آورده خواهد شد نمونه اشعار: ****** کنار یک ویرگول نشسته ام با خود کاری در دست که دست به دست به دستم رسیده است یک دست آن تاریخ و دست دیگر آن دترمینیسم جامعه است و من که می خواهم چهره ی اولی از معنای دومِ جمله را بنویسم چهره ای از ناگفته های تن که حرفی از آخر سفیداست کاشکی تو را در خیابان های مدرِن یقین می دیدم نه در وجودِخود با خودآگاهی دکارت وبه دستانم می گفتم چقدرزندگیشان پیر شده است تنِ من همه جای من زیست می کند اما جانِ من از جوانی من دوراست دور از دکمه های پالتوی پدر دور از واژه ی نیست که انگاری نیست انگار شده است من از خانه تا مدرسه دور شدم که نامِ مستعارم دور شد من دور ازدکمه های زندگی زیسته ام اما همیشه به پالتوی پدر نزدیک بوده�ام دلتنگی من شبیه روزهای داغ است شبیه یک مردانگی ترجیحن سرد که به ویرانگی زن نزدیک است چه کسی تمام قسمت های آباد شده ی ما را می نویسد از روی کدام کتاب های درسی می فهمید که مُرده�ایم تنِ ما همه جای ما زندگی می کند مانند ویرگول هایی که همه جای کتاب زندگی نمی‌کنند! ****** این جا آدم بیش از اشتاین بک درد می کشد برنده جایزه نوبل هم که باشی اهالی شهر خنده های سبز تو را نوازش نمی‌کنند اگر قرار است بمیریم بهتر است مثل خودمان زندگی کنیم مانند موش ها و آدم ها من همیشه خودکارم را غم انگیز تر از جرج میلتون و لنی اسمال بر تن زندگی کشیده ام و ما بر گرفته از یک گریه ی در به دریم و رنگ ها ذهنیتی فاشیستی دارند و هرگز سیاه پوست ها را سفید نمی‌بینند ****** یک بار از باری دیگرمُرده�ایم! چنان ابر مردی که شباهتی به�نیچه� ندارد مادورِجاودانِ تکرارِتاریخ بودیم که تکرارنشدیم سیرنشدیم مانند�داداری� که شباهتی به مُردن ندارد وشاید همه ازنسل یک واژه ی سرگردانیم که درهماوردباهستی شکست خورد!

favorite آخرین پسندیده شده ها

کد مطلب عنوان تعداد بازدید تعداد علاقه مندی
star_rate آخرین امتیاز داده شده ها

کد مطلب عنوان تعداد بازدید تعداد علاقه مندی
mode_comment آخرین نظرات

عنوان متن نظر تاریخ درج نظر تعداد بازدید
دنبال کنندگان
آیتمی برای نمایش وجود ندارد !!!
دنبال شوندگان
آیتمی برای نمایش وجود ندارد !!!
دکلمه های شاعر

به زودی ...
گالری شاعر

کتاب های شاعر

آیتمی برای نمایش وجود ندارد !!!

پرداخت شما با موفقیت انجام شد

اشتراک شما 0 روز می باشد

ورود به سایت

عملیات پرداخت با مشکل مواجه شده است

در صورت نیاز به پشتیبانی تماس بگیرید

ردیف نام دفتر تعداد آثار مدیریت
ردیف کد اثر عنوان اثر تاریخ انتشار مدیریت

ردیف نام دفتر تعداد آثار مدیریت
ردیف کد اثر عنوان اثر تاریخ انتشار مدیریت

درباره ما


هم سرایی(اقتراح) نوعی سخن منظوم ِ مبتنی برمشارکتِ ذوق ها وقریحه ها حولِ یک اندیشه یا خیال شاعرانه است که ازسوی یک تن پیشنهادمی شود وبه فعالیتِ خلّاقانه ی جمعی می انجامد.به سخنی دیگر،این شیوه سخن، سُرایشی جمعی وهم خیالیِ گروهی با درونمایه ومضمونی یگانه است.


تمام حقوق برای سایت هم سُرایی محفوظ است. 1400