دفتر : ايدئولوژي و آرمانها و اعتقادات

تاریخ ایجاد : 1397/8/23

حقایق ناگفته و ندیده شده ی کربلا و قیام امام حسین(ع) قسمت دوم

چرا پیامبر اسلام معجزه ای کاملاً متفاوت با سایر انبیاء آورد و اعلام فرمودند که معجزه ی ایشان قرآن است؟! اجازه می خواهم قبل از اینکه به ابهامات مطرح در عاشورا پاسخ دهم ، به اصل موضوع معجزه در اسلام و نبوت اشاره ای داشته باشم که اساس این بحث است. بر کسی پوشیده نیست که هر پیامبری که از سوی خداوند منان برای هدایت مردم ارسال شده است ، معجزه ای داشته تا مردم به دور او جمع گردند. امّا حتّی این معجزه ها هم در زمان آن پیامبر بخوبی درک نشده است ، برای بهتر روشن شدن موضوع به یکی از این معجزه ها اشاره می کنم: معجزه ی حضرت ابراهیم: در لابلای معجزه های حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) می شنویم و می خوانیم که هنگامیکه حضرت ابراهیم(ع) اسماعیل(ع) را برای ذبح برد ، کارد گلوی حضرت اسماعیل را نبرید چون حضرت امتحان خود را پس داده بود و در مقابل گوسفندی که از آسمان آمد ذبح شد. این حقیر بر این عقیده است که امتحان آنجا نبود ، زیرا حتّی ذره ای شک وجود نداشت که حضرت ابراهیم(ع) در راه خدا از فرزند دلبندش می گذرد ، اما امتحان دقیقاً لحظه ای بود که کارد گلوی حضرت اسماعیل را نبرید ، اگر بر روی این زمان کمی درنگ نمائیم می توانیم احوالات متفاوتی را تصور نمائیم: حالت اول: در حالت اول می تواند حضرت خوشحال شود که خوب! من که وظیفه ام را انجام داده ام ، اسماعیل را آوردم و چاقو را هم کشیدم! کارد نبرید! خدا را شکر ! تکلیف از من برداشته شد. حالت دوم: در حالت دوم تصور می کنم شاید حضرت هنوز در یک حالت مات و مبهوت مانده بود تا اینکه قربانی از سوی خدا آمد. ولی ایشان خوشحال هم نشد. حالت سوم: در حالت سوم ، حضرت از اینکه کارد گلوی حضرت اسماعیل(ع) را نبرید نه تنها خوشحال نگردید که بسیار خشمگین شد و دقیقاً به همین دلیل با عصبانیّت کارد را بر زمین کوبید... این حالت سوم است که ذهن مرا به خود می کشاند و اعتقادی است که دارم. ابراهیم خلیل الله(ع) ، هنگامیکه کارد را بر زمین می کوبد و ناراحت می شوند که چرا کارد از فرمان الهی تمکین نمی کند لحظه ای بوده است که امتحان نهایی را در نزد ملائک به پایان برده است. این مطلب نیز حائز اهمیّت است چرا که خداوند نیازی به اثبات چیزی ندارد او عالِم به همه ی خفیّات هستند. برای او پنهانی وجود ندارد و این امتحانات بر می گردد به همان تردید ملائک قبل از هنگام سجده بر حضرت آدم(ع) آنجا که خداوند رو به ملائک نموده می فرمایند " اِنّی جاعِلٌ فِی الاَرضِ خَلیفَة " و ملائک می گویند بار پروردگارا می خواهی موجودی خلق کنی که خونها بریزد و فساد نماید و باریتعالی می فرمایند من چیزی می دانم که شما نمی دانید ... معجزه ها ابعاد گوناگونی دارند و بعضاً هر کس از منظَری آن را می بیند که شاید اشتباه هم نباشد امّا به یقین کامل هم نیست. یا در همان ابتدا که آتشی عظیم افروختند تا حضرت را در آن بسوزانند ، ملک باد ، باران و ... هر کدام یک یک می آیند و از حضرت اجازه می خواهند که آتش ا خاموش کنند امّا حضرت اجازه نمی دهند. هر کدام از پیامبران معجزه هایی داشتند که خارج از بحث حقیر است و فقط بنده توضیح مختصری دادم تا برسیم به واقعه ی کربلا. جا دارد گریزی مجدد بزنیم به قیام امام حسین(ع) که همین اتفاق در عاشورا هم برای امام پیش آمد ولی یک تفاوت بسیار مهم دارد و آن این است که در اینجا امام(ع) شکی ندارند که در کربلا به قتل میرسند و با علم بر این مطلب این کمکها را رد نمودند. چرا که شب عاشورا حضرت به هر یک از یارانش جایگاه آنان را در بهشت نشان داده بودند. فلسفه ی شهادت امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یاران با وفایشان در کربلا دنیای دیگری است که هر کس به میزان ظرف وجودیش از آن بهره می برد و حقیر هم فقط امید دارد با ارائه ی نقطه نظرات خود به حضرت ، تنها عشق خود را به اثبات رسانده باشم.

ثبت نظر برای این شعر فعال می باشد .


نظرات و انتقادات کاربران

درود فراوان به سید بزرگوار صد آفرین به قلم سحر آفرین شما که لپ مطلب را زیبا مینویسد ( فکر وایده خودتان قلم را حرکت میدهد) بهره ای نصیبم شد خداوند شمارا سالم وزنده بدارد آمین یارب العالمین





تعداد آثار : 194     تعداد دنبال کننده ها : 33

تاریخ ثبت نام : 1393/12/27

تاریخ آخرین ورود : 19/9/1397 - 22:31



تماس با ما

آدرس : خیابان ستارخان ، قبل از پل شیخ فضل الله ، کوچه نیلوفر ، ساختمان گلها ، طبقه دوم جنوبی ، واحد 5

تلفن : ۴۴۲۸۰۰۵۸-۰۲۱

فکس : ۴۸۲۸۰۰۵۹-۰۲۱

ایمیل : info@hamsoraei.com
آمار بازدید

تعداد کاربران آنلاین : 161

امروز : 21

دیروز : 31

کل : 27825

هم سرایی(اقتراح) نوعی سخن منظوم ِ مبتنی برمشارکتِ ذوق ها وقریحه ها حولِ یک اندیشه یا خیال شاعرانه است که ازسوی یک تن پیشنهادمی شود وبه فعالیتِ خلّاقانه ی جمعی می انجامد.به سخنی دیگر،این شیوه سخن، سُرایشی جمعی وهم خیالیِ گروهی با درونمایه ومضمونی یگانه است.

 

تمام حقوق برای سایت همسرایی محفوظ است. ۱۳۹۶